Berlinale Exclusive Day 7: I made Schlöndorff’s day

Photo (cc) flickr user Serenae

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On day seven of the Berlinale, jury member Johannes Lehnen visits a discussion about the future and significance of film.

Tradition and resistance.  Those were the themes of a panel discussion in the context of cooperation between DFJW and the Berlinale.  Participants of the discussion were Bruno Dumont (his film “Camille Claudel 1915″ was in the Competition for best film), Volker Schlöndorff, Pia Marais (“Layla Fourie” had potential, but wasn’t completely convincing), and Emily Atef (she is a great jury president).  The most interesting question was about new approaches in film and the significance of film in our society.  In short: a 90 minute conversation led to seven pages of notes.  Toward the end of the discussion I had to describe the situation in Mainz, and it got emotional.  At the end Volker Schlöndorff started to clap, and later he told me “You made my day.”  Is there anything better?

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Tradition und Widerstand. Dies waren die Themen eines Werkstattgesprächs im Rahmen der Zusammenarbeit zwischen DFJW und Berlinale. Teilnehmer der Diskussion waren Bruno Dumont (mit “Camille Claudel 1915″ hat er den besten Film im Wettbewerb), Volker Schlöndorff, Pia Marais (“Layla Fourie” zeigt gute Ansätze, weiß aber nicht vollends zu überzeugen) und Emily Atef (als unsere Jurypräsidentin ist sie einfach unglaublich toll). Am spannendsten war hier die Frage nach neuen Ansätzen,  im Kino und den Stellenwert des Films in unserer Gesellschaft. Nur so viel: 90 Minuten Gespräch führten zu sieben Seiten Notizen. Gegen Ende der Diskussion musste ich dann doch nochmal Mainzer Zustände schildern, und da wurde es emotional. Am Ende hat Volker Schlöndorff angefangen zu klatschen, später sagte er mir “You made my day.” Kann es Schöneres geben?

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